10 Mayıs 2014 Cumartesi

Profesyonel yöneticilik hizmetleri (5): Muhasebe & Aidat Takip

Doğru ve şeffaf profesyonel yönetimin başat unsurlarından birisi “Aidat Takip ve Muhasebe” hizmetleridir. Şeffaf, güvenilir bir yönetim hizmetinde optimum faydayı sağlamak için düzgün bir aidat takip ve muhasebe sisteminin bulunması kaçınılmazdır. Bu kapsamda  TİMTAŞ YÖNETİM | ANKARA olarak aşağıdaki hizmetleri vermekteyiz.
634 Sayılı Kat Mülkiyeti Yasası’na göre sitenin mali yıl bütçesinin, Kat Malikleri Genel Kurulu’nda görüşülerek kabul edilmesi gerekir. Ancak kabul edilmiş bir bütçe yoksa Yönetim Kurulu/Yönetici, tahmini bir işletme projesi hazırlar ve site sakinlerine tebliğ eder. Kesinleşmiş işletme projesi çerçevesinde toplanacak avans ve aidatlar sitenin mali bütçesini oluşturur. Bu kapsamda;
> İşletme bütçesinin hazırlanması,
> Karar defteri, işletme defteri gibi resmi defterlerin noter tasdik işlemlerinin yaptırılması, yıl bitiminde kapattırılması,
> Avans ve aidatların site yönetim hesabında toplanması,
> Ortak alanlara ait elektrik, su, doğalgaz aboneliklerinin yapılması,
> Bütçede öngörülen mal ve hizmet alımlarının yapılması veya öngörülemeyen zaruri ihtiyaçların giderilmesi,
> Mal ve hizmet alım faturalarının ödenmesi ve  takibi,
> Personel maaşlarının ödenmesi,
> Ortak mahal aboneliklerine tahakkuk eden faturaların ödenmesi,
> Muhasebe kayıt işlemlerinin yapılması,
> Banka hesap hareketlerinin günlük takibi,
> Aidatını ödemeyen site sakinleri için yasal prosedürün işletilmesi,
> Her ayın sonunda mali raporların Yönetim Kuruluna sunulması,
> Her dönemin sonunda yıllık faaliyet raporunun Genel Kurula ibra edilmesi gibi görevler ifa edilir.

Kaynak


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder